HARLEY OWNERS GROUP TROJA CHAPTER
Historie klubuAkceVzkazyRoute 66Route66USA 06USA 06MOSKVA 07MOSKVA 07Kontakt

Alaska 07 - čtvrtá část

Ráno vyjíždíme po Tok Cutoff highway do Glennalenu, kde máme hotel. Podíváme se ještě po Richardson highway do Cooper Centeru, historického rustikálního komplexu z roku 1896. Karel s Pavlínou, vášniví lyžaři, se jedou ještě na otočku podívat do Valdezu (180km), ostatní se vrací do Glennalenu. Večer začíná pršet. 256km. Prší celou noc a ráno vyrážíme za deště. Jsme opět v horách, Eureka Sunmmit 1013m a restaurace s polívkou nás zahřívá. Chvílema prší, ale krajina je opět překrásná a vrcholem cesty je Matanuska ledovec, který vybíhá skoro až k silnici. Pak už Palmer a odbočka do Hatcher Pass 1184m, kde máme ubytování. Zase prší. Ještě večer prohlížíme starý důlní komplex na zlato. 260km. Večer je Jacková smršť. Je pátek 6.července, je hezky, a nás čeká poslední etapa na motorkách do Anchorage. Po 120km jsme opět ve stejném hotelu jako na záčátku a světe div se, kufry jsou tam. Přišly dva dni po našem odjezdu. Vracíme motocykly a půjčujeme si auto. V sobotu vyrážíme na poslední výlet po Seward highway na Kenay poloostrov. Naším cílem je přístav Seward. Tato cesta patří mezi 15 vybraných nejpůvabnějších cest v USA. A taky je. Po cestě opět vidíme v dálce Mc Kinley. Je docela hezky a teplo. Zajíždíme se podívat do Alyeska Resort, jakého si velkého Špindlu a těsně před Sewardem uhýbáme na Exit Glacier- ledovec. Pěší cesta vede až k němu. Krásný, bledě modrý ledovec, ale ustupuje do hor závratnou rychlostí. Potom Seward a zpět do Anchorage, 560km. Máme za sebou cca 3600km na motorce a 1920km autem.
Je neděle a pakoviště před hotelem a RV park je plný. Začala sezóna. Vracíme auto, ještě nějaké nákupy, poslední dárky a na letišti několik Jacků.
Zbývají 2h do půlnoci a Boeing společnosti Alaska Airlines se odlepuje od startovací dráhy. Harleyjůja Alaska!! Tak zase někdy!!!!