HARLEY OWNERS GROUP TROJA CHAPTER
Historie klubuAkceVzkazyRoute 66Route66USA 06USA 06MOSKVA 07MOSKVA 07Kontakt

Himalaya 2010 - Den 13.

Den 13. – 13. 10. 2010, Zhangmu - Nyalam, cca 50 km + 100 km výlet

Čeká nás aklimatizační den. Máme před sebou jen 50 km, ovšem převýšení z 2.400 m.n.m. na 3.800 m.n.m. Cesta je tedy pěkně do kopce. Po krásné silničce šplháme nahoru do hor. Ubývá zeleně a stromů, v okolí už jsou jen nízké keříky. Poctivě dodržujeme pitný režim, neb prevencí vzniku vysokohorské nemoci je pít hodně tekutin /minimálně 5 – 6 litrů vody denně/. V Nyalamu jsme po poledni. Výška začíná být cítit. Po obědě se dělíme. Část vyráží na pěší výlet po městečku a okolí. Pěkně tu fučí, ale na sluníčku je hezky a celkem teplo. Oproti Indii se tu místo krav městem procházejí jakové. Ve městečku jsou jak tradiční domky, tak nesmyslně veliké čínské budovy /většinou prázdné/.
Další část jede na motorkách na výlet na nedaleké sedlo, odkud jsou již všude kolem vidět zasněžené vrcholky hor. Žádné dlouhé rozhlížení, jen vyjet na sedlo a zase rychle zpět dolů, nahoře je to přes 5.000 m.n.m.
K večeru začíná přituhovat, vybalujeme péřovky. Na večeři jdeme do jedné místní restaurace, kde Julián objednal pro všechny mix místních jídel. Nejlepší byl jak s květákem. A po večeři hned zalézt do spacáků a spát, nic jiného se tu stejně dělat nedá. Z výšky jsme unavení a je tu zima, všude. Nikde tu netopí. Jediný zdroj tepla je horká voda v termosce, která je na každém pokoji. Mimo termosky jsou na pokoji dvě postele, skříňka a dvě umyvadla na stojánku představující koupelnu. Toalety jsou turecké, dvě na celý hotel, a to až na konci dlouhé chodby, na které se s ohledem na náročný pitný režim celou noc všichni pravidelně potkáváme.
Jinak tomu místu tady se říká Peklo a cestě, kterou jsme přijeli Pekelné údolí. Netušíme proč, nicméně skutečné peklo si tu prožila Julka, kterou stihla výšková nemoc. Bylo jí zle, a tak ještě v noci musela busem šupem dolů zpět do Zhangmu, který je znatelně níž. Ráno se uvidí, co bude dál.