HARLEY OWNERS GROUP TROJA CHAPTER
Historie klubuAkceVzkazyRoute 66Route66USA 06USA 06MOSKVA 07MOSKVA 07Kontakt

Himalaya 2010 - Den 10.

Den 10. – 10. 10. 2010, Lumbiní - Káthmándú , cca 300 km

Ještě před úsvitem v šest ráno vyrážíme do Lumbiní na prohlídku místa, kde se narodil Buddha. Je tu vybudovaná památková zóna s archeologickými nálezy, kláštery a parky. Všemu vévodí posvátný háj se stromem, pod kterým se Buddha narodil.
Zpět do hotelu se vracíme za svítání. Nasnídat, zabalit a jedeme, čeká nás dlouhá cesta a silnice nic moc. Na určitých úsecích je asfalt jen prostředkem silnice, což je dost nepohodlné při vyhýbání. Dopravní mumraj je jen při průjezdu městeček, jinak toho moc nejezdí, a tak se můžeme kochat okolím. Ovšem ani mírný provoz nesmí svádět k nepozornosti. Nejsou-li na silnici auta, jde tam slon, přechází kráva, pobíhají opice nebo leží kozy či pasažéři spadlí ze střechy autobusu. Ano, i to jsme viděli /spadnuvší přežil bez větší újmy/. Chystají se tu zrovna nějaké velké svátky, a tak lidé hodně cestují. Autobusy jsou nacpané k prasknutí, a to nejen uvnitř, kde je hlava na hlavě, ale i na střechách. Není výjimkou, že na střeše autobusu se vezou mimo lidí například i kozy.
Jak popsat Nepál jedním slovem – zelený. Je zelený a nádherný. V okolní přírodě se to v lesích a na rýžových polích zelená všemi odstíny. Začínáme stoupat do hor. Část dne jedeme podél řeky, kterou sjíždí plno raftů. Přes řeku jsou natažené lanové mosty. Silnici lemují banánovníky /banány chutnají skvěle/. Na oběd stavíme na křižovatce na Pokharu. Než jsme dojedli, shlédli jsme i kohoutí zápas, a to když se jeden místní kokrháč vzhlédl v motoru H-D a vytrvale do něj kloval ve snaze přemoci domnělého útočníka.
Čím víc stoupáme, je cesta děravější a víc se práší. Začínáme uvažovat o tom, čí to byl nápad vydat se sem. Nejen, že „silnice“ /to děravé cosi, po čem jedeme, lze silnicí nazvat jen s notnou dávkou fantazie/ je čím dál horší, ale blížíc se ke Káthmándú houstne doprava, a to velmi. V obou směrech se po úpatí kopce vine dlouhatánská kolona autobusů a náklaďáků. V čem je zádrhel? Cestou stojí několik nepojízdných kamionů, které je třeba objet. Na úzké silnici je to však poměrně široký problém. A jak se nepojízdný kamion pozná? Stojí a za předním nárazníkem má zastrčenou ulomenou větev. Stojí-li kamion bez větve, je pojízdný, ale řidič šel patrně na oběd či tak něco. I tehdy problém s objížděním zůstává.
Káthmándú samotné pak, pokud jde o dopravu, praská ve švech, a to samotné hranice únosnosti. Pomalu hopsáme s kolonou. Smogu je tu, že by se dal krájet. Kolem jsou vidět prapodivné stavby. Obytné domy jsou takové podivně drákulovité. Několikapatrové s různými věžičkami a mimoúrovňovými teráskami, to vše natřené divokými barvami.
Do hotelu dorážíme opět až za soumraku, ovšem zvesela, neboť nás tu s úsměvem a otevřenou náručí vítá Renata.

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Další



















2004 HARLEY OWNERS GROUP TROJA CHAPTER
Reklama: