HARLEY OWNERS GROUP TROJA CHAPTER
Historie klubuAkceVzkazyRoute 66Route66USA 06USA 06MOSKVA 07MOSKVA 07Kontakt

NORSKO - severní polární kruh 2005

NORSKO – severní polární kruh 2005

Společně s kamarády z Pražského Chapteru jsme dne 9.8. vyrazili za silného deště z Prahy směr Rostock – Warnemunde, kde jsme se večer nalodili na trajekt do Trelleborgu. Ráno, vyspalí a odpočatí vyjíždíme směr Malmo. Po prohlídce města pokračujeme směr hlavní město Norska Oslo. Na hranicích se setkáváme s norskými kamarády z Chapteru Oslo. Po večerní pěší prohlídce Osla druhý den dopoledne vyjížďka po okolí. Odpoledne pokračujeme směr Lillehammer, kde se v podvečer 11.8. prezentujeme na akci Scandinavian bike week a ubytováváme v hotelu Radisson. 12.8. vyjížďka s Norskými kamarády do národního parku, mokneme, místy mrzneme, ale závěr je nádherný slunečný. Další den společná vyjížďka všech zúčastněných, hezký zážitek. Večer se loučíme s kamarády z Prahy i Norska a nedělní slunečné ráno 14.8. nás již vítá připravené k cestě k cíli naší výpravy na severní polární kruh po silnici E6. Cestou, kromě tankování, zastavujeme ve třetím největším městě Norska Trondheimu, nádherné počasí, teplo, úžasně modré nebe. Po prohlídce a kávičce v plovoucí kavárničce vyjíždíme, abychom zvládli dnešní porci kilometrů. Spíme v motelu u silnice E6 a pózujeme u jednoho ze všudypřítomných jezer. Druhý den zima a déšť – projíždíme vstupní bránou do Severního Norska – počasí se uklidňuje, ve městě Mo i Rana začíná svítit sluníčko a k cíli nám chybí necelých 90 km. Po kávičce a občerstvení u pumpy vyjíždíme a v 15,24 hod. dosahujeme s Harleyem severního polárního kruhu. Krásné počasí, svítí slunce, kupujeme suvenýry, fotografujeme sebe a motorku u symbolu polárního kruhu a úspěch oslavujeme jedním douškem JD (jak jinak), který nám ještě zbyl. Loučíme se se severním polárním kruhem, vracíme se zpět po silnici E6 do Mo i Rany a protože jsme ještě pořádně neviděli fjordy, zajíždíme se na jeden z nich podívat 80 km přes horský hřeben a nakonec bydlíme v romantické chatičce v kempu přímo na břehu. Ráno mlha, déšť a před námi cesta zpět domů - cca 2.800 km. Dopoledne vyjíždíme, přejíždíme horský hřeben po silnici E12 do Švédska a jedeme, co jen se dá a co silnice a zdejší předpisy dovolí. Po cestě střídavě déšť, sluníčko, silný boční vítr, ochlazuje se. Večer se ubytováváme v kempu ve švédském městě Ostersund – teploměr ukazuje 10 st. C. Ráno nás vítá zima a slunce, vyjíždíme - naším cílem je dojet co nejdál po silnici č. 45. Cestou terénní vložka – 14 km po šotolině, Harley si vede dobře. Spíme v motelu u silnice č. 45 necelých 40 km od Goeteborgu. Ráno vyjíždíme směr Malmo, svítí slunce a výrazně se otepluje. Přejíždíme cca 4 km most přes moře do dánské Kodaně – úžasný konstrukční i estetický zážitek, svítí slunce, nad námi modré nebe a pod námi v hloubce modré moře - pak dalších 150 km Dánskem, dále hodinu trajektem a večer bydlíme v hotelu v neměckém Schwerinu. Čeká nás poslední etapa – ráno směr Berlín, Drážďany, Cínovec, Praha, Pardubice. Přistáváme úspěšně, unavení a šťastní 18.8. ve 21 hod.

Projeté země Česká republika, Německo, Švédsko, Norsko, severní polární kruh, Švédsko, Dánsko, Německo, Česká republika. Celkem ujeto 6100 km, vzdálenost severní polární kruh – Pardubice 2800 km.

Karel a Pavlína

Strana: 1 2 Další

Radnice ve švédském Malmo
Troja vede pochod muzikantů
Skandinavian Bike Week
Vyjížďka účastníků srazu
Olympijské můstky v Lillehameru
Katedrála v Trondheimu
Dřevěné domy a řeka do přístavu
Motel u silnice E-6
U jezera
Vstupujeme do severního Norska
Pavlína na polárním kruhu
Karel na polárním kruhu
Přípitek
Fotografování u sverního polárního kruhu